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Thread: Request for HUD

  1. #1
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    Request for HUD

    Hi would like to ask about HUD on HIVE so that all figured ...
    I give reputation for the one who sends me

  2. #2
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    Hive ToadZ HUD
    PHP Code:
    -- [ General Info HUD by ToadZ v0.4 ] --  

    -- [ 
    Settings ] --  
    local RaphaelLibrary false  

    -- [ Botting Status by PV! ] --  
    local showBotting false 

    -- [ Position ] --  
    local showPosition false  

    -- [ Kills to Level UP ] --  
    local showKillToUp false  
    local monsterswillkill 
    = {"Lizard Chosen""Lizard High Guard"}  
    local monstersexp = {22001450}  

    -- [ 
    Supplies Counter ] --  
    local showSupplies false  
    local item1 
    = {name "Strong Mana Potion"buy 1200min 100}  
    local item2 = {name "Crystalline Arrow"buy 1400min 100}  
    local item3 = {name "Assassin Star"buy 50min 0}  
    local items = {item1item2item3}  

    -- [ 
    Supplies Wasted ] --  
    local showSuppliesWasted true  
    local suppliesitems 
    = {'great health potion''ultimate health potion''mana potion'
    local suppsvalue = {19031050}  

    -- [ 
    Items looted ] --  
    local showLoots true  
    local lootitems 
    = {"dung ball""buggy backpack""Carapace Shield""steel boots""hive scythe""Calopteryx Cape""grasshopper legs""epee""crusader helmet""green gem""gold ingot""mastermind potion""Springsprout Rod""Giant Shimmering Pearl""platinum amulet""war hammer""yellow gem""emerald bangle""crystal sword""Kollos Shell""spitter nose""waspoid claw""ultimate health potion""black pearl""small emerald""small topaz""crawler head plating""small amethyst""Waspoid Wing""great health potion""compound eye""Swarmer Antenna""great mana potion""gold coin""platinum coin"}  
    local lootsvalue = {1305000032000300001700015000150008000600050005000500360030002500120010008006004203403203102802502002102001901901501301201100
    local myname true -- DO NOT DISABLEmake your char stop healing  

    -- [ ENGINE ] --  
    -- do 
    not change it below  

    local fontsize 
    10 
    local fontspacing 
    fontsize+2  

    local cont 
    0  
    local x 
    5  
    local y 
    0  
    local z 
    0  
    local totals 
    0  
    local totall 
    0  
    local total 
    0  
    local sub 
    17  
    local 
    function captalizeAll(firstrest)  
     return 
    first:upper()..rest:lower()  
    end  

    if clientwin.~= nil or clientwin.~= nil then  
     setposition
    (clientwin.x+13clientwin.y+30)  
    else  
     
    setposition(520)  
    end  

    setfontstyle
    ("Tahoma"fontsize"white")  
    -- [[ 
    Botting ]]  
    if 
    showBotting then  
     setfontcolor
    ("white")  
     
    addtext('-----------------------------------------'0y)  
     
    setfontcolor("yellow")  
     
    10  
     addtext
    (' [ Botting ]'15y)  
     
    10  
     setfontcolor
    ("white")  
     
    addtext('-----------------------------------------'0y)  
     
    10  
     addtext
    ('Exp Per Hour'xy)  
     
    addtext('- ' .. exphour120y)  
     
    15  
     addtext
    ('Exp Left'xy)  
     
    addtext('- ' .. exptolevel(), 120y)  
     
    15  
     addtext
    ('Exp Gained'xy)  
     
    addtext('- ' .. expgained120y)  
     
    15  
     addtext
    ('Time To Next Level'xy)  
     
    addtext('- ' .. timetolevel120y)  
     
    15  
     addtext
    ('Stamina'xy)  
     
    addtext('- '120y)  
     if 
    stamina >= 2400 then  
     setfontcolor
    ("green")  
     else if 
    stamina 2400 and (stamina 840then  
     setfontcolor
    ("orange")  
     else if 
    stamina <= 840 then  
     setfontcolor
    ("red")  
     
    end  
     end  
     end  
     
    if RaphaelLibrary then  
     addtext
    (time(stamina), 130y)  
     else  
     
    addtext(stamina130y)  
     
    end  
     y 
    15  
     setfontcolor
    ("white")  
     
    addtext('Time Played'xy)  
     
    addtext('- ' .. timehunt120y)  
     
    15  
     addtext
    ('Cavebot'xy)  
     
    addtext('- '120y)  
     if 
    cavebot then  
     setfontcolor
    ("green")  
     
    addtext('ON'130y)  
     else  
     
    setfontcolor("red")  
     
    addtext('OFF'130y)  
     
    end  
     y 
    15  
     setfontcolor
    ("white")  
     
    addtext('- '120y)  
     
    addtext('Targeting'xy)  
     if 
    targeting then  
     setfontcolor
    ("green")  
     
    addtext('ON'130y)  
     else  
     
    setfontcolor("red")  
     
    addtext('OFF'130y)  
     
    end  
     y 
    15  
     setfontcolor
    ("white")  
     
    addtext('Looting'xy)  
     
    addtext('- '120y)  
     if 
    looting then  
     setfontcolor
    ("green")  
     
    addtext('ON'130y)  
     else  
     
    setfontcolor("red")  
     
    addtext('OFF'130y)  
     
    end  
     y 
    15  
     setfontcolor
    ("white")  
     
    addtext('Walk Through'xy)  
     
    addtext('- '120y)  
     if 
    getsettings("Settings/CaveBot/Pathfinding/WalkThroughPlayers") == 'yes' then  
     setfontcolor
    ("green")  
     
    addtext('ON'130y)  
     elseif 
    getsettings("Settings/CaveBot/Pathfinding/WalkThroughPlayers") == 'no' then  
     setfontcolor
    ("red")  
     
    addtext('OFF'130y)  
     else  
     
    setfontcolor("yellow")  
     
    addtext(''130y)  
     
    end  
     y 
    15  
     setfontcolor
    ("white")  
     
    addtext('Balance'xy)  
     
    addtext('- '120y)  
     if 
    balance == -1 then  
     addtext
    ('?'130y)  
     else  
     
    addtext(balance130y)  
     
    end  
     y 
    10  
    end  

    -- [[ Position ]]  

    if 
    showPosition then  
     setfontcolor
    ("white")  
     
    addtext('-----------------------------------------'0y)  
     
    setfontcolor("yellow")  
     
    10  
     addtext
    (' [ Position ]'15y)  
     
    10  
     setfontcolor
    ("white")  
     
    addtext('-----------------------------------------'0y)  
     
    10  
     addtext
    ("Position X "xy)  
     
    addtext("- "..posx120y)  
     
    15  
     addtext
    ("Position Y "xy)  
     
    addtext("- "..posy120y)  
     
    15  
     addtext
    ("Position Z "xy)  
     
    addtext("- "..posz120y)  
     
    15  
     addtext
    ("Cursor ID"xy)  
     
    addtext('- '..cursorinfo().id120y)  
     
    10  
    end  

    -- [[ Kills to Level UP ]]  

    if 
    showKillToUp then  
     setfontcolor
    ("white")  
     
    addtext('-----------------------------------------'0y)  
     
    setfontcolor("yellow")  
     
    10  
     addtext
    (' [ Kills to Level UP ]'15y)  
     
    10  
     setfontcolor
    ("white")  
     
    addtext('-----------------------------------------'0y)  
     
    10  
     
    for ij in pairs(monsterswillkill) do  
     
    addtext(jxy)  
     
    addtext(math.floor(exptolevel()/monstersexp[i]), 130y)  
     
    15  
     end  
    end  

    -- [[ Supplies ]]  

    if 
    showSupplies then  
     setfontcolor
    ("white")  
     
    addtext('-----------------------------------------'0y)  
     
    setfontcolor("yellow")  
     
    10  
     addtext
    (' [ Supplies ]'15y)  
     
    10  
     setfontcolor
    ("white")  
     
    addtext('-----------------------------------------'0y)  
     
    10  
     
    for ij in pairs(items) do  
     if 
    itemid(items[i].name) == ammo then  
     cont 
    itemcount(items[i].name) + ammoamount  
     
    elseif itemid(items[i].name) == weapon then  
     cont 
    itemcount(items[i].name) + weaponamount  
     
    else  
     
    cont itemcount(items[i].name)  
     
    end  
     addtext
    (items[i].namexy)  
     
    addtext('-'120y)  
     if 
    cont <= items[i].min then  
     setfontcolor
    ("red")  
     elseif 
    cont <= (items[i].buy/2then  
     setfontcolor
    ("yellow")  
     elseif 
    cont items[i].buy then  
     setfontcolor
    ("white")  
     else  
     
    setfontcolor("green")  
     
    end  
     
    if itemid(items[i].name) == ammo then  
     addtext
    (cont130y)  
     elseif 
    itemid(items[i].name) == weapon then  
     addtext
    (cont130y)  
     else  
     
    addtext(cont130y)  
     
    end  
     setfontcolor
    ("white")  
     
    15  
     end  
     y 
    5  
    end  

    if showSuppliesWasted then setfontcolor("white"addtext('-----------------------------------------'0y10 setfontcolor("yellow"addtext(' [ Supplies wasted ]'15y10 setfontcolor("white"addtext('-----------------------------------------'0y10 local supps getitems(unpack(suppliesitems)) local qtds supps.count-for i=0,qtds do if string.len(supps[i].name) > 17 then addtext(string.sub((supps[i].name), 1sub).."..."xy) else addtext(supps[i].namexyend addtext("- "..supps[i].usage.." ("..(math.floor(supps[i].usage*suppsvalue[i+1] / 100)/10).."k)"120ytotals totals supps[i].usage*suppsvalue[i+115 end y 10 addtext("Total"xyaddtext("-"120yaddtext(totals.." GPs"130y10 end if showLoots then setfontcolor("white"addtext('-----------------------------------------'0ysetfontcolor("yellow"10 addtext(' [ Items looted ]'15y10 setfontcolor("white"addtext('-----------------------------------------'0y10 local loots getitems(unpack(lootitems)) local qtdl loots.count-for i=0,qtdl do if loots[i].loot 0 then lootname loots[i].name:gsub("(%a)([%w_']*)"captalizeAll) if string.len(loots[i].name) > 17 then addtext(string.sub(lootname1sub)..".."xy) else addtext(lootnamexyend addtext("- "..loots[i].loot.." ("..(math.floor(loots[i].loot*lootsvalue[i+1] / 100)/10).."k)"120ytotall totall loots[i].loot*lootsvalue[i+115 end end y 10 addtext("Total"xyaddtext("-"120yaddtext(totall.." GPs"130y10 end if showSuppliesWasted and showLoots then setfontcolor("white"addtext('-----------------------------------------'0y10 total totall totals if totall-totals 0 then setfontcolor("green"addtext("PROFIT:"xy) else setfontcolor("red"addtext("WASTE:"xyend setfontcolor("white"addtext(total.." GPs ("..(math.floor((total/(tosec(timehunt)/3600))/100)/10).."k/h)"50y10 end  

    setfontcolor
    ("white")  
    addtext('-----------------------------------------'0y)  
    if 
    myname then  
     setfontcolor
    ("yellow")  
     
    10  
     addtext
    (' [ HUD by ToadZ ]'5y)  
     
    10  
     setfontcolor
    ("white")  
     
    addtext('-----------------------------------------'0y)  
    end 
    Last edited by ampegox; 11-26-2013 at 03:04 PM.

  3. #3
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    thanks! i give reputation!
    thanks i'm glad that i could help you.

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